sabato 28 marzo 2020

Possibilities...


Ciao a tutti! Oggi voglio mostrarvi il mio ultimo lavoro...Come tutti, in questi giorni di incertezza e 'forzato riposo' cerco una valvola di sfogo e come sempre mi nascondo nella mia 'piccola stanzetta' che, per quanto disordinata e disorganizzata rimane sempre il miglior rifugio per la mia anima.

Mi sono dedicata a questo pannello in stile Steampunk, uno dei miei preferiti, attingendo a vari timbri e stencils tutti a marca AALL & Create - in tempi difficili  come questi, molte persone si trovano costrette a reinventarsi, a cercare di pensare fuori dagli schemi... nuove Possibilità...


Hello everyone! Today I want to show you my latest work... Just like many of you, during these days of  uncertainty and 'forced rest', I'm struggling to find some piece of mind and like always I hide in my 'little room', that even if untidy and disorganized is always a safe haven for my soul.

I worked on this panel indulging in one of my fave styles, Steampunk, and using few of my stamps and stencils by AALL & Create  - in difficult times like the ones we are living in, a lot of people are forced to reinvent themselves, to think outside the box... new Possibilies...


Ed ora, senza ulteriori indugi, ecco un mini tutorial... Lista dei materiali alla fine:
And now, without further ado, here's a mini tutorial... Supply list at the end of the post:



Ho usato un cartone spesso, l'ho coperto con gesso bianco, poi a parte ho timbrato l'immagine principale su un pezzo di carta di riso ed incollato sul cartone, poi ho timbrato un'altra immagine nell'angolo opposto alla prima ed ho iniziato a giocare con i colori..
Ho premuto un paio di Oxide (Frayed Burlap e Rusty Hinge) su uno stencil, ho spruzzato con acqua ed appoggiato lo stencil sulla base, tamponando con un foglio di carta, una volta asciutto con un colore a contrasto (Broken China)  ho timbrato in alcuni punti, senza cercare un'immagine definita. Ho spruzzato ancora con acqua, tamponato l'acqua in eccesso ed asciugato bene. Con grafite nera acquarellabile ho evidenziato alcuni punti delle immagini timbrate prima di passare allo step successivo.

I have used a piece of heavy cardboard as a base and covered with white gesso, I have stamped the main image on rice paper then glued to the cardboard; I have stamped another image opposite to the first one and started to play with colours.
I have pressed a couple of Oxide inks pads (Frayed Burlap and Rusty Hinge) on a stencil, sprayed with water and pressed down on the surface, covering the stencil with a paper towel to absorb the excess water, dried very well then stamped few details in a contrast colour (Broken China). Sprayed lightly with water, using paper towel to remove the excess water and dried again.
Using a watercolour graphite pencil I added more depth to few details of the stamped images before the next step.



Ho aggiunto dei pezzi di washi tape ed ho evidenziato e scurito l'area intorno usando i Distress Crayon Rusty Hinge, Vintage Photo, Walnut Stain e Black Soot.



I added few strips of different washi tapes then deepened the areas all around them using Distress Crayons: Rusty Hinge, Vintage Photo, Walnut Stain and Black Soot.



Poi ho usato il Distress Oxide Ripe Persimmon con un secondo stencil, per aggiungere un paio di dettagli a contrasto.

Then used Distress Oxide Ripe Persimmon with another stencil to add some contrast.




Su cartoncino bianco ho ristampato le immagini che volevo in evidenza, le ho coperte con Gesso trasparente, le ho ritagliate, aggiunto ombreggiature e dettagli con grafite nera e penne gel metallizzate oro e argento, spessorate con dei pezzetti di cartone sul retro ed incollate.

On white cardstock I have stamped again the images I wanted to be more visible, covered with Clear Gesso, fussy cut them, added more shadows and few details with graphite pencil and gold and silver gel pens, then added some piece of spare cardstock on the back, for more thickness and glued them in place.


Ed ora i dettagli: ho fustellato vari ingranaggi e li ho ricoperti di gesso nero. Su alcuni ho steso delle cere, poi con il Distress Crayon Black Soot e un acrilico turchese ho creato un look invecchiato. Su un paio ho picchiettato le paste ruggine di Finnabair e sempre l'acrilico turchese per dare l'idea dell'ossidazione.


Now on with the details: I have die cut different gears and cogs and covered them with black gesso; some are aged using metallique waxes, Distress Crayon Black Soot and turquoise acrylic paint. On a couple of gears I have used Finnabair Rust paste and the turquoise paint to achieve an oxidized effect.


Ho usato una delle nuove fustelle di  AALL & Create ideata da Bipasha Bk (suoi anche i timbri principali che ho usato) che ho invecchiato sempre con le cere. I numeri sono ritagliati da un timbro creato da Olga Heldwein : dopo aver timbrato l'immagine l'ho ricoperta con Distress Collage Medium 'Vitage', ho asciugato ed ho passato in modo non uniforme un tampone per embossing e ricoperto con la polvere per embossing Baked Texture Vintage Beeswax. Ho poi aggiunto i vari Distress Crayons usati in precedenza, sfumandoli uno alla volta per creare un'effetto grunge ed invecchiato.
(Ho giocato con la tecnica mostrata da Tim Holtz in uno dei suoi ultimi live sui Distress Crayons e sulle polveri da embossing Distress Embossing Glaze...che ovviamente non ho...ANCORA, quindi ho usato la Baked Texture di Seth Apter che comunque adoro e l'effetto finale mi piace molto)
Per concludere l'immancabile Paper Doll ed una Quote Chip come sentiment, ed una pioggia di gocce di inchiostro nero.

I have used one of the new dies from AALL & Create designed by Bipasha Bk (who designed also the stamps used as main images), and I aged it with waxes and Crayons like the gears. The numbers are cut outs from a stamp designed by Olga Heldwein: after stamping the image I covered it with Distress Collage Medium 'Vintage', dried, swiped with an embossing pad and covered with Baked Texture 'Vintage Beeswax' embossing powder. Added the Distress Crayons used on the washi tapes, one at a time, spreading them with my fingers to get an aged and grunge look.
(I have played with the technique shown by Tim Holtz in one of his latest live about Distress Crayons and Distress Embossing Glazes that obviously I do not have...YET, hence I have used Seth Apter Baked Texture which I love by the way and I am really satisfied by the results).
My final touches a Paper Doll, a Quote Chip as sentiment and few drops of black ink.



Presento questo progetto per le seguenti sfide / I submit my project to the following challenges:

- SIMON SAYS STAMP MONDAY CHALLENGE BLOG: 'STEAMPUNK'

- SANDEE & AMELIE'S STEAMPUNK CHALLENGE BLOG: MARCH 2020 STEAMPUNK CHALLENGE - Anything Goes: Steampunk/Industrial

Grazie per essere passati di qua, vi lascio la lista dei materiali...  ci vediamo alla prossima!

Thank you so much for stopping by, here below you will find the supply list... see you next time!

Kisses&Hugs... and Stay Safe!
Simo.

Materiale usato / What I have used:

AALL&Create Stamps:
#227 'Masculine Miscellaneous', #202 'Gears & Elements' designed by Bipash Bk
#151 'Layered Domino' designed by Tracy Evans
#280 'Enumerated' designed by Olga Heldwein
AALL&Create Stencils:
#59 'Weathered Tiles', #67 'Broken Circles' designed by Autour de Mwa
AALL&Create cutting die #14 'Cells' designed by Bipasha Bk

Prima/Finnabair:
Art Basics Heavy White Gesso, Clear Gesso, Black Gesso
Art Alchemy Metallique Wax White Gold, Old Silver
Art ExtraVagance Rust Effect Paste

Ranger/Tim Holtz:
Distress Oxide inks Frayed Burlap, Rusty Hinge, Broken China, Ripe Persimmon
Distress Crayons Rusty Hinge, Vintage Photo, Walnut Stain, Black Soot
Distress Collage Medium 'Vintage'

Sizzix/Tim Holtz Alterations:
Bigz 'Gears #2',  Bigz L 'Industrial'

Tim Holtz Idea-Ology:
Paper Dolls 'Halloween', Quote Chips

Seth Apter Baked Texture embossing powder 'Vintage Beeswax'
Deco-Art Americana acrylic paint 'Desert Turquoise'
Versafine ink 'Onyx Black'
Nuvo Deluxe Adhesive
Derwent Sketching pencil
Gel pens Gold and Silver

13 commenti:

atouscrap ha detto...

Great and beautiful job.

simo ha detto...

Thank you so much! ❤

BiglietTerrya ha detto...

Grazie per il tutorial dettagliato! È bellissimo poter seguire il tuo processo creativo! Questo tanti elementi, tanti dettagli, giochi di luce ed ombre ne fanno un capolavoro!
Complimenti tesoro😘

simo ha detto...

Ti adoro Terry! Sono felice che ti sia piaciuto e che tu abbia trovato utili i vari passaggi. Avrei voluto fare più foto degli step ma ero talmente presa che me ne sono scordata! 😂
Grazie di cuore! ❤

gibonik ha detto...

I'm in love with this spread! AWESOME!

simo ha detto...

How sweet of you!! Thanks so much! ❤

Maura ha detto...

Wonderful! This looks like everything will start, the gears will turn and the machines will make something fantastic! Thanks so much for sharing your awesome make with us at SASPC!! Be well, Maura

simo ha detto...

Maura you are a gem! So glad you liked it! Thanks so much...huge hugs and stay safe! ❤

klistersøster ha detto...

Thank you for sharing with us at SanDee&amelie's Steampunk Challenges. Beautiful composition with many exciting layers, yes new times require new inventions. Hugs, Susan

Mariann Jakobsen ha detto...

Wow This is fantastic, Simo!! All the details, so many elements... make it a masterpiece! Awesome!!
Take care, stay safe.

simo ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
simo ha detto...

You are so sweet Mariann! Thanks so much...stay safe you too! ❤

simo ha detto...

Susan thank you so much for your kind words! ❤