new

venerdì 29 aprile 2016

Not kidding...Non stavo scherzando...!

Infatti, non stavo scherzando quando ieri, in questo post ho detto che stavo facendo un pensierino anche sulla sfida del Mercoledì, nel Blog di Simon Says Stamp, tanto più che si parlava di Stampendous e, incredibile lo so, ho qualche timbro e polvere per embossing, ci ho provato!

Yes, I wasn't kidding yesterday, when I told you in this post that I was considering to join the Wednesday Challenge at Simon Says Stamp Blog, plus they are featuring Stampendous products, and  I, mindblowing I know, have few stamps and embossing powders, so I gave it a try!


Non mi considero un'appassionata di card, voglio dire ovviamente mi piace preparare delle card fatte a mano per occasioni speciali, ma quando penso ad un progetto, a 'sporcarmi le mani', francamente la card è l'ultima cosa che mi viene in mente.
Però siamo quasi a Maggio e si festeggia la festa della Mamma...ed a Maggio è nato il mio Papà e così ho pensato a loro due...che anche se non ci sono più, sono sempre nel mio cuore!

I've never considered myself a 'card-junkie', I mean, obviously I love making cards for special occasions, but when it comes to think of a project or when I want to get 'dirty hands', honestly a card is the last thing I think about.
But it's almost May and there is Mother's Day...and in May there is also my Dad's birthday, so I thought about them...and even if they are no longer here, they are always in my heart!


Una semplice card fatta con cartoncino marrone. Ho sporcato con gesso bianco la facciata, poi ho timbrato in nero usando il 'Cling Dream text' di Stampendous, Ho fustellato un cuore e l'ho embossato con un embossing folder, sporcato i contorni con il Distress Ink Vintage Photo, che ho usato per distressare anche un centrino di carta. In fondo ho aggiunto del washi tape e del nastro di raso. Poi con l'alfabeto 'Vintage Uppercase'  sempre di Stampendous ho timbrato le scritte LOVE e YOU su cartoncino per acquerelli ed ho usato di nuovo il Vintage Photo, Sempre sullo stesso cartoncino ho timbrato la scritta 'Always' e l'ho embossata usando la polvere 'Midnight Black' Stampendous, distressato e ritagliato a formare un banner ed ho assemblato il tutto.
Dentro ho incollato con il biadesivo spessorato una fotocopia della foto dei miei genitori invecchiata con il Vintage Photo e voilà!

A simple card made using brown cardstock. I painted white gesso on the front and then stamped the Stampendous 'Cling Dream Text' stamp using black. Die-cut a heart on red cardstock and used a 'swirly' embossing folder, distressed it with Distress Ink Vintage Photo, which I used also to age a paper doily. On the bottom I added washi tape and some ribbon, With Stampendous 'Vintage Uppercase' alfas I stamped the words LOVE and YOU on  watercolour paper and aged with Vintage Photo. On the same paper I stamped the word 'Always' and  heat embossed with Stampendous 'Midnight Black' embossing powder, aged it and cut to a banner shape. Finally I assembled the pieces. On the inside I glued my parents' photo with foam tape. This is a photocopy distressed with Vintage Photo, and...voilà!

Vi auguro un buon Week-End...alla prossima!

Have a great Week-End...until next time!

Kisses&Hugs!
Simo.

2 commenti:

Mandy ha detto...

Gorgeous card! I love how you have stamped on the gesso, and the red embossed heart looks lovely.
Thanks for joining us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge
Mandy xx

simo ha detto...

Thanks Mandy!!! Loved your challenge!!!